I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 24 juli 2011

Tillfälligt avbrott

för renoveringen är det idag.
Idag var det kalas istället, det är konstigt men jag blir alltid lika irriterad på min kära svärmor. Hon kan vara så rent ut sagt jävla elak och konstaterar att hon får säga/göra vad hon vill för hon är så gammal?!
Idag kommenterade hon sambons linser (han testar linser för ögonblicket för att ev slippa glasögon) med att "sånt var bara högfärdigt. Det var bättre med glasögon för dom visste man var dom var osv...."
Det är samma sak med hennes diabetes.... Varenda gång vi träffas så är det ett evinnerligt tjatande om diabetesen och vad hon kan o inte kan äta, samt hur viktigt det är att hon äter ordentligt.
Varenda gång så glufsar hon glatt i sig av fikan som serveras, idag serverade jag rabarber o jordgubbspaj  med vaniljglass och jisses vad hon åt!
Ändå hade hon ringt ett par dagar innan och sagt till om att hon hellre käkade en macka så sambon hade köpt hem grönsaker o fint pålägg (trots att jag sa att det är inte lönt för hon kommer inte att äta det när vi andra äter paj o kakor) Hur rätt fick jag? Näää inte skulle hn ha macka inte ...
Det roliga i kråksången är nog att jag kan det mesta om diabetes, gammal usk som man är och det vet hon om men ändå ska jag/vi få en föreläsning varenda gång vi ses och hon levererar helt fel fakta varenda gång.
Orkar jag rätta henne? Nej jag struntar i det och håller bara med.
Min svärmor är en snäll människa egentligen men hennes elakheter kan jag klara mig utan. När jag påpekar för sambon att jag tyckte det där var elakt får jag till svar att "hon begriper inte bättre"? Öööh när man är åttio år borde man verkligen begripa bättre!!

I morgon ska det läggas golv i köket och målas på två sovrum *pust* Helst ska hallen också målas!

1 kommentar:

Cici sa...

Det kanske är ett sätt för henne att få lite uppmärksamhet. Mina svärföräldrar är borta sedan många år, men jag är glad att dom aldrig var otrevliga på något vis mot storstadsjäntan som dök upp här på landsbygden med deras lillpojk.