I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 6 juli 2011

veckan är lååååååååång

Aldrig är väl en vecka så lång som när man väntar på semester?
Denna veckan känns som ett halvt maraton, då kan vi prata om hur lång nästa vecka ska kännas.... som tre maraton?
Vi har absolut ingenting att roa oss med, besöksfrekvensen är låg, lägre än låg för den delen.
Vi stirrar på varandra och sen vandrar vi runt, runt som björnar i en bur.

Jag måste säga att vi har en väldigt lustig ledning hos oss. vi har undrat om sommartider, eftersom de flesta museer i landet har sommartider så kunde väl vi ha det också. Men icke sa nicke.
Vi sitter på våra rövar varenda torsdag kväll till åtta och gör inte ett jota. Inga besökare = inget jobb.

Vi konstaterade att vi skulle lätt kunna ta semester hela sommaren och klara oss på en personal så det här lär bli kul för vikarierna i sommar. om inget annat så är det lättförtjänta pengar :-)

1 kommentar:

Gafflan sa...

Oj! Inte undra på att din väntan på semester ter sig som en evighet. Jag har att göra och det är väl lite det som är mitt problem...blir stressad av det istället och tänker bara på semester hela tiden. Inte mycket blir gjort. Men...heja oss! Snart får vi ledigt och lata dagar. Det är vi väl värda :D