I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 10 juli 2011

Helgen ........

har varit fulltecknad, sonen har jag pussat på. Sen var det ju Power meet också. Hela stan full med raggarbilar, jag gillar inte ordet raggarbilar men i brist på bättre just nu så får det gå.
Det har alltså varit fullt ös hela helgen i stan, vi var givetvis nere och kollade in spektaklet, många fina bilar och många pilsnerhäckar (de där bilarna man undrar över, hur i hela friden håller de ihop ) En del har som sport att ha så risig bil som möjligt.
Men jag måste erkänna att det väcker en del ljuva minnen  (jodå damen har åkt mycket raggarbil när hon var yngre) och lite roligt har jag när jag går på parkeringarna o kollar in bilar, det dansas på motorhuvar, killar (och tjejer)  som är mer eller mindre fulla och apar sig på allehanda sätt.
Bilar man suktar efter och bilar man funderar över var det snygga finns :-)

Vi har äntligen masat oss iväg för att köpa lister till huset, bara sisådär tio år försent eller nåt. Nää det är inte mig det beror på, det fanns inga lister när jag flyttade in och sambon är bara liiiite seg ibland. Jag får inte köpa eller sätta upp dom själv för då "blir det fel". Jeeezzezz Man kan undra över hur många sätt det finns att sätta upp lister på egentligen? Men nu är dom hemma iaf, nu ska jag bara påbörja saken så avslutar sambon det fint o snällt under mycket muttranden för att jag har påbörjat. Enklaste sättet att få honom att börja på saker är att påbörja det själv....  Hör jag någon nämna Arga snickaren här? Japp jag har funderat på det också men vi har inte tillräckligt med projekt för att kontakta honom *flin*

Inga kommentarer: