I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 28 februari 2011

Sportlov.....

Börjar bra ........NOT. Jag har den träigaste veckan på hela schemat, tidiga morgnar o sena kvällar fem dagar på raken.
Igår mådde jag halvpecka hela dan, hade magknip och halvt illamående. Men jag tog mig till stan ändå för att träffa mina vänner och fick bryta upp efter en timme för att jag mådde mer o mer skunkigt.
När jag kom hem brakade det loss.... Huvva!! Magknipet har fortfarande inte släppt trots att jag har gjort mig av med allt jag har ätit och lite till tror jag.
Jag mår fortfarande illa men kan inte kräkas, ett vanligt fenomen bland GBP-opade. En del kan kräkas en del inte. Det är även så bland oss som är opade att får vi magsjuka så kan vi vara sjuka flera dagar (om det nu är det jag har lyckats få annars har jag ätit något väldigt olämpligt för min mage)
Så idag har jag jagat min chef för att meddela att jag blir hemma (det var inte det lättaste kan jag meddela) och redan igår kväll ringde jag in en vikarie för mig eftersom det är jag som öppnar idag.
Nu tänker jag dra mig tillbaks till skymmningslandet för att dö lilla döden ett tag tills jag kryar på mig i eftermiddag ..........hoppas jag. Annars blir det en repris på döendet ett tag till.

På återseende!!

2 kommentarer:

MISS FURIE sa...

Hugligen (som min mamma alltid säger)krya på dig!

Cici sa...

Det där lät inte roligt, men jag ser att det är ett par dagar sen så förhoppningsvis är du igång på jobbet igen!