I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 18 februari 2011

Ibland blir önskedrömmar lite sanna

19år har lyst med sin frånvaro hela veckan så det har varit hyfsat lugnt här. Fast idag ska hon tydligen tillbaks till jobbet men har lyckats ordna med logi  hos någon annan som bor nära jobbet. Ibland blir man förvånad över tankeförmågan.....
En annan dröm som besannas idag är att sonen är på g hit (om nu SJ lyckas få till det, vilket inte händer så ofta) så nu ska här tankas son en vecka.
Jag får jobba helgen o måndag men sen har jag tagit semester ända till nästa måndag och det ska bli så skönt. Det har varit mycket övertid den senaste tiden och då övertid där jag måste gå in innan jag börjar jobba eller på mina lediga dagar. I onsdags fick jag jobba till halv tio på kvällen då det var ett event på jobbet, ett gäng som skulle ha en visning på ett av museerna samt äta middag och leka lite. Inget som var jobbigt eller så men du är ändå på jobbet och måste vara någotsånär alert ifall någon ska ut o röka eller behöver hjälp med något. Det är ju trots allt stängt på hela museet.

Vad sonen o jag ska hitta på hela veckan? Ingen aning, jag har väl lite lätt planerat in lite stadsbesök o sånt med vi får väl se vad vädret hittar på.
På tal om alla hjärtans dag..... ta en stunds funderare på vad sambon kom hem med den dagen............




Han hade givetvis glömt bort allt (inte för att jag riktigt bryr mig ) och när han skulle tanka bilen på hemfärden kom han på att det var alla hjärtans dag och fick för sig att han skulle köpa en blomma med hem. Givetvis var alla blommor slut på macken och då fick han den briljanta idén att köpa något annat med sig hem .......Ett paket glass!! Så både han och jag fick glädje av "presenten"
In kommer min sambo och räcker över mössan (som har använts som "presentpapper" )
Ja ja tanken var god :-)
Fast det hade räckt med en rejäl kram o kyss istället .....frun i huset är inte så kinkig ifråga om presenter på allmänna dagar :-)

2 kommentarer:

bloggtant sa...

Hoppas du får en skön ledighet tillsammans med sonen

Osloskånskan sa...

Njuuuut av Sonen och ledigheten!