I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 24 februari 2011

Trots semestern

Så tas det idag ett nytt grepp i mitt hem. Jag har efter många funderingar o övervägningar (samt en del kollande på bankkontot) bestämt träff med en PT (för er som inte är så invigda i träningsterminologin så är det en Personlig Tränare :-))
Jag har kommit till slutsatsen att ska jag få någon fart på min träning och bli av med lite fladder efter operationen så måste jag ha nån som sparkar på mig och här pratas inte tåfjuttar utan rejäla rövsparkar!!

Till de som inte vet så är det så här att efter en GBP operation så kan det bli mycket lite fladder över både här o där. Både muskler o fett försvinner ju i en hisnande fart. Innan operationen var det ju lite knubbig säl över frun numera är det mest halvknubbig säl i samma skinn om man säger så....
Näää jag har inte gått ner allt som jag ska gå ner och det fattas väl ett antal kg till men de kilona hoppas jag försvinner så sakteliga under våren. Sen blir det förhoppningsvis en smalare säl (i lite mindre skinn)

Jag vet också att jag har åldern emot mig när det gäller hopdragning av skinnet samt att en del genetiska faktorer påverkar samma sak. Men en del kan man motverka genom att fylla ut med lite muskler istället (hoppas) om inget annat så är det väl bara bra med lite rövsparkar motion.

Efter mötet ska sonen och jag ner på stan och ge sonen en klippning  härja lite med fika/lunch och museibesök samt storhandling på Ica. Imorgon ska han bege sig iväg till skåneland igen så idag ska han få umgås ordentligt med mamsen. Vi ska dessutom fylla i en ansökan om sommarjobb och bestämma en dag/helg för nästa besök, han kommer att vara så fulltankad med mamsenomsorger att han klarar sig till nästa gång.

En hektisk dag väntar m a o, på återseende!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Verkar vara bra att ta hjälp av en PT. Klart det kostar en slant men tror absolut att det kan vara värt det i det långa loppet :D
Kram

I min värld sa...

Jag kom till det beslutet jag med :-) Nu hoppas jag bara på att han är bra på att sparka och att vi funkar ihop :-)

conny sa...

Ja, det kan vara svårt att sparka sig i arslet själv! Nu har jag passerat trivselvikten med nåra kilo, så jag får nog börja röra på fläsket igen. Inte så mycket övervikt men varje onödigt kilo är ju...hmm...onödigt!

Cici sa...

Det låter lyxigt men jag förstår att det kan vara nödvändigt. Vi är nog flera som, utan att ha gort nogon GBP-operation, skulle behöva träna lite mera seriöst. Jag har faktiskt aldrig satt en fot innanför dörrarna till ett gym, och nu känns det som om det är för sent att börja med sånt. Nöjer mig med hundpromenader, vattengympa, snöskottning och annat på hemmaplan.