I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 3 februari 2011

Fortsättning på bussresandet

som sagt jag gillar oftast att åka buss, det ger mig en paus vardagen. Vad jag däremot INTE gillar är alla dessa förb... snorungar till (oftast)  killar som står/sitter och spottar tamigfan överallt vid busshållplatsen!!
Det finns nog inget äckligare! Igår när jag stod o väntade på bussen hem satt där en snorunge till kille på ena bänken (alltså under taket INNE i busskuren) och spottade sen tog det ca 10 sekunder så la han en blaffa igen och igen och igen, hela tiden med ca tio sekunders mellanrum, När han (äntligen) gick därifrån så var där en blaffa på golvet/marken som en mindre fågel kunde ha badat i!! Med tanke på att vi stod där en kvart o väntade så gissa själva hur stor blaffan var.
Jag får bita mig själv i läppen varenda gång, nej det är fel, jag får nästan sätta munkavle på mig själv för att inte fråga om ungj-arna har sökt för att de har ett överskott av salivproduktion eller har sväljsvårigheter eller be dom torka upp efter sig innan dom går därifrån.
Skämmes tamejfan på er alla som inte kan hålla saliven i munnen eller svälja!

2 kommentarer:

bloggtant sa...

Om jag håller med???
Oja..big time!!!

I min värld sa...

Tackar då vet jag att jag inte är ensam :-)