I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 1 februari 2011

Hemma efter simningen

Nu har jag simmat min 1000 m. Det är rätt så roligt att ligga där och kajka runt i vattnet och iaktta alla andra, det pågick i vanlig ordning vattengympa när jag kom idag fast med en väsentlig skillnad... det var en ny ledare.
Förra ledaren sa knappt ett ord vare sig till uppmuntran eller kritik... inte så att jag hörde det iaf, fast jag kan ju ha haft vatten i öronen :-) Denna ledaren hon tjoade och hoppade runt och peppade alla högt och ljudligt det var nästan så t o m jag ökade farten av all denna energi.
Vilka olika ledarstilar folk har! Men jag tror att denna ledaren var bäst för det var åtskilligt mer liv o rörelse i bassängen runt henne än vad det var förra gången jag simmade.
Mitt i simningen kom en hel skolklass med sin lärare och skulle öva livräddning/klädsim. Ungarna var väl i 15 års åldern. Målbrottsröster blandades med tjejfnissande.
Fast jag börjar ju undra lite: Lär sig inte ungar dyka ordentligt längre? T o m en del av killarna hoppade i vattnet med fötterna först eller så var det magplask och nybörjardyk så det stänkte om det.
Iofs har jag tävlingssimmat en hel del i mina unga år, men vad jag kan komma ihåg så inte hoppades det i bassängen  med fötterna före? Det var mesarna och en del av tjejerna som kom undan med det, inga andra. Om det inte var så att man gjorde Bomben såklart :-) Vilket oftast innebar många förargade blickar från medbadarna

2 kommentarer:

Cici sa...

Ett tag trodde jag nästan att du hade smygtittat på vår vattengympa i dag. Vi har också fått en ny, kvinnlig och mycket aktiv och högröstad dam som satt sprätt på gamlingarna.

I min värld sa...

Tja vem vet jag kanske smög lite däruppe också :-)