I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 2 februari 2011

Bussresor

Jag brukar för det mesta åka buss till o från jobbet, en rätt skön avkoppling för mig. En stund för att ladda batterierna både inför och efter jobbet.
Men idag undrade jag lite om jag skulle lyckas att komma hem. Busschaffisen körde som en biltjuv, missade nästan varenda hållplats och vid den ena hållplatsen fick han tvärbromsa och tjejen som skulle med fick springa ifatt bussen.
Gissa om jag var noga med att plinga i god tid för att jag skulle av bussen vid rätt hållplats .....
Min lugna stund för avkoppling var ett minne iaf som tur var har jag en bit att gå från hållplatsen så jag fick lugna ner nerverna på den biten ....

2 kommentarer:

conny sa...

Han var väl försenad och skulle köra ifatt. Kanske.

I min värld sa...

hmm näe du vi avgick i vanlig tid, han kanske såg dåligt?