I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 19 augusti 2010

Torsdag...

jodå tvätten hänger där än, sambon bråkade halva kvällen med henne för att hon skulle plocka ner den, men icke sa nicke. *suck*

Igår var jag på party, bara ett litet party, vi är ett gäng som har en årlig träff på en restaurang, pratar skit och äter gott en kväll per år.
Igår var det dags och jag var väl hemma vid tio-tiden, sambon satt och jobbade i köket. 19år låg fortfarande i vår soffa i samma ställning som när jag gick hemifrån ( hon hade legat där sen hon gick upp igår) diskmaskinen som jag startade när jag gick hemifrån var fortfarande full med ren disk och all skitig disk låg (fortfarande) i diskhon, det såg likadant när jag kom upp i morse så den hade fortfarande inte hoppat in i skåpen/diskmaskinen frivilligt.........konstigt?!
16år var instängd på sitt rum ......som vanligt, hon kommer enbart ut när det är mat och knappt det så henne såg jag överhuvudtaget inte igår. Kan undra om hon lever?

Det var rätt så skönt att få åka hemifrån igår kväll, jag struntade i mat till de som var kvar hemma och jag anser fortfarande att det inte är mitt ansvar när jag inte ens ska vara hemma. Vad de åt till middag? Mackor ....till 19års stora besvikelse ....när sambon tyckte att då kunde hon laga mat själv åt dom tuggade hon i sig ett par mackor under protestvrål.
Det är inte lätt att vara lat inte.

Nu har vi haft sambons barn här i tre veckor, är jag lite trött på det eller?

Jobbet idag blir att lära sig kassa och kassahantering samt hur man lägger in varor och lager på kassorna ......*pust* Jag gissar att jag kommer att vara lite slut i huvudet ikväll :-)

Inga kommentarer: