I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 22 augusti 2010

Söndagar .......

är det gruvligaste som finns ...i vanliga fall. Idag konstaterade sambon att han hade tränat tilllräckligt med handen så vi packade lite matsäck och drog iväg på hojarna (första låånga utflykten för i år)
Hallstahammar till Engelsberg och Norberg för att åka tillbaks via Västerfärnebo och Skultuna. Nästan 15 mil blev det på hojarna, dessa fina vägar, lagom krokiga och svängda med lagom hastigheter på ca 80 knyck.... Easy rider here I come!! Det fattas liksom bara fartvinden i håret... (näää jag kör inte utan hjälm men man kan ju fantisera lite liksom)

Idag ska tonåringarna åka till mamsen och det ska bli så skööööönt. De har varit hos oss i tre veckor vilket nog är två veckor för mycket, iaf för mitt o sambons humör och tålamod.
Nu stundar en vecka utan barn vilket ska bli skönt då vi kan få njuta lite av tystnaden och få lite tvåsamhet också.
Nu väntar en bra film på mig ..... iaf hoppas jag att den är bra. Vilken? Ingen aning får se vad som finns i hyllan :-)

2 kommentarer:

Cici sa...

Man får ju hoppas att barnen är lite mer samarbetsvilliga gentemot sin mamma.

Cici sa...

Upptäckte att du gjort om på din blogg, och så bra det blev. Känns mindre trångt på något sätt.