I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 29 augusti 2010

Om hur mesiga är 08-or då?

Ibland är det tur att man har en sambo med huvudet på skaft .....Not!
Idag skulle vi guida lite 08-or runt i trakten och det hela skulle avslutas med en guidad tur på ett bilmuseum. Det var sambons interna mc-klubb på jobbet som skulle komma + en del härifrån stan.
Av nån outgrundlig anledning så fick han för sig att kolla sin jobbmobil i morse innan vi skulle iväg (för som vanligt hade han stängt av ljudet på den och som vanligt glömt bort det)
Och si på fan .......han hade väl ett antal missade samtal o lite meddelande från de ömtåliga och mesiga 08-orna. De ställde in hela kalaset för det hade ryktats om regn idag?!
De ringde alltså och meddelade detta redan igår vid lunchen och det hade ju som sagt sambon missat.
Men hur mesig är man då? Det har inte regnat en droppe här idag och skulle inte ha gjort det heller om man kollar väderleksrapporten. Det regnet som kom var i natt precis som utlovat.....

Ja ja vi fick ju oss en liten rundtur ändå och sambon har fått lite ammunition att skjuta av om nån gnäller i Stockholm :-)

2 kommentarer:

Sus sa...

Men liksom...vaddå regn?
Konstigt.
Men efter ett år i Sthlm räknas jag fortfarande som Ockelbobo va?

Cici sa...

Som född och uppvuxen -08 blir jag ju lite kluven i frågan. Visst kan jag väl vara lite mesig ibland, men absolut inte mer än de infödda västerbottningarna. Så.. det kanske är en mer intern mesighet som inte har med ortsplaceringen att göra.