I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 28 augusti 2010

Ikväll bli´re

Myyyyys........
Här vankas kräftor och lite räkor för de mer kräsmagade (sambon) rostat bröd, aioli lite sallad och annat krafs (återstår att se vad frun i huset kan rota fram) icke att förglömma lite vin till denna utsökta måltid :-)
Morgondagen kan bli aningen beige? Fast med tanke på att jag o sambon ska möta upp ett Stockholmsgäng på mc för en liten guidning i trakten och ett besök på. ett bilmuseum så lär det inte bli för mycket vin ikväll, möjligen ett glas eller två.

I morgon dyker barnaskaran upp igen och jag påbörjar min tredje vecka på museet. Nu börjar det närma sig öppningsdag. Vi har en smygpremiär den 2 sept med mingel på kvällen för speciellt inbjudna (däribland jag o sambon) sen blir det storpremiär för allmänheten på lördagen den 4 sept. Samt lite mingel på kvällen för speciellt inbjudna (jag såklart fast utan sambon)
Jag kollade lite på schemat och jag kommer att jobba hela veckan inklusive hela helgen och måndagen därpå......... åtta dagar på raken för på söndag börjar schemat gälla och då är det skarpt läge. Sen blir det jobb på eftermiddagar hädanefter och var tredje helg. På ett sätt ska det blir rätt så skönt .... jag kommer att slippa laga så mycket mat hädanefter (hoppas jag iaf) eftersom jag kommer att jobba till halv sju eller halv nio varenda gång jag jobbar förutom helger då blir det halv fem men ok då jag kan laga mat på helgen :-)

1 kommentar:

Gafflan sa...

Det är många som ska äta skaldjur i kväll och jag blev så sugen nu. Jaja får ta det till helgen i stället.
Ha en skön kväll.
Kram.