I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 8 augusti 2010

Idag är det sista semesterdagen

och vädret är som mitt humör ...grått.
Igår hade sambon o jag en svullokväll med rester (vilken lördag va!)

Pasta som värmdes
En ytterfilé som var kvar sen grillen skivades.
Ett par färska lökar hackades grovt.
Färska champisar som hackade lite grovt.

Löken o champisen ner i stekpannan på med lite grädde o lite creme fraiche
låt puttra ett tag ner med lite hela färska körsbärstomater
Ut i landet (läs krukan på altanen) och plocka lite Citrontimjan som rivs ner
salt o peppar

Sleva upp pastan på tallrikar, ös på röran från stekpannan, värm köttet en aning o lägg på.
Jag som älskar oliver slängde på såna på min tallrik också, riv över lite parmesan.

Mumma för volangerna :-)

Inga kommentarer: