I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 23 september 2010

Visst är dom söta ibland

Nuförtiden åker jag ju mest buss till o från jobbet.
Varenda dag ser jag ungdomarna som åker med, öronen är igenproppade, lyssnandes på musik och/eller desperat messande (att dom inte får ont i fingrarna?) De pratar sällan med varandra utan var och en sitter där i sin egen lilla värld. ibland får jag för mig att de messar med varandra trots att de sitter på samma buss?

Imorse när jag åkte in till stan satt jag framför en tjej som sov väldigt gott med hörlurarna på sig, hon spelade musik för glatta livet och så högt att jag hörde vilken låt som spelades i sätet framför henne :-) Jag tippar på Tinnitus eller hörselskador om ett par år för hennes del.

Sen kom jag på mig själv med att sitta och spela mobilspel medan jag väntade på bussen hem idag och flinade lite för mig själv för jag var nog inte ett enda dugg bättre än tonåringarna som messade istället för att prata, fast jag hade å andra sidan inte nån kompis att prata med där. Då är det väl tillåtet att spela mobilspel?

2 kommentarer:

conny sa...

Ja så går det till i dagens ungdomsvärld. I min ungdom hade man en stor bandspelare, som man släpade på (ibland.) Såg ut som man bar på en handväska. Nu har jag sällan mobilen med mig närjag är ute. Nästan bara när jag ska längre sträckor.
Jag vill inte vara anträffbar jämt.

I min värld sa...

i min ungdom hade en walkman med kasettband i :-)
Min mobil är ett tvunget ont då det är en jobbmobil....