I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 19 september 2010

Får man stämma SJ för stulen barntid?

Våra timmar är så dyrbara eftersom jag inte ser sonen så ofta. Det är ju bara att inse att i en sjuttonårings liv ligger inte mamma så högt på umgängeslistan :-)

Därför är det aningen frustrerande när SJ inte behagar komma i tid.



Men när sonen ska åka hem då stämmer tågtiderna så det tjongar om det *suck* Nu har han åkt hem efter tre intensiva dagar, det är nästan så att mamma har lust att sitta vaken på rummet och vakta när han sover, ungefär som man gjorde när han var nyfödd då man sprang o kollade i sängen/vagnen stup i kvarten för att se om han andades.

Tyvärr funkar ju liksom inte det längre då sonen är vaken längre än mamma :-)

Igår gjorde vi stan, han o jag, sen blev det en trerätters middag på Kolgrillsbaren.

Till förrätt fick vi Tzatziki och Calamares

Huvudrätten för sonen blev svärdfisk med hummersås.....(jo han har rätt avancerad smak den lille rackaren) Mamma nöjde sig med grillspett.

Efterrätt blev en vit chokladmousse med hallon och digestivebotten.

Sen rullade vi ut från restaurangen och stönade hela vägen hem till soffan :-)

Inga kommentarer: