I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 20 september 2010

Idag är det min lediga dag...

Så då ska jag göra lite nytta här hemma tänkte jag, nu när lugnet har lägrat sig. Barnen åkte till mamma igår och sonen åkte till sin pappa så kvällen var ytterst lugn.

Tvättmaskinen surrar redan för fullt, diskmaskinen väntar på att bli tömd då sambon lyckades "glömma" den igår kväll.
Hunden och jag har varit i skogen redan och nu väntar en varm kopp the på mig sen ska jag börja med lite mat till veckan.
Ikväll ska det bli oxrullader hade jag tänkte mig och när jag har dom i liggandes i grytan så ska jag börja på en levergryta som vi ska i morgon. Här gäller det att förbereda annars får jag bara korv o makaroner hela veckan och det ids jag inte......
Med kännedom om sambon o matlagning så lär det inte bli annat om han inte har färdig mat att värma tills jag kommer hem.

Sen får jag se om jag orkar med mycket mer mat idag annars kanske jag slår till och gör lite pannbiff också . Man ska kanske inte fresta lyckan för mycket?

1 kommentar:

conny sa...

Och du är positiv som vanligt.