I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 2 september 2010

Visst är det konstigt?

Jag har en, säger en ledig dag på åtta dagar. Resten jobbar jag dessutom får jag gå in o jobba extra på nästa lediga dag. Dvs jag får gå in o jobba extra på kvällen då det ska vara nån happening på kvällen.
Min lediga dag kommer att tillbringas med att tvätta, städa undan det värsta, klippa gräset, gå ut med hunden på en långpromenad, handla mat till min "kära" familj så att de ska ha mat när jag jobbar. Laga maten lär de få gör till stor del själv.

16år går första året i gymnasiet nu och är borta det mesta av dagarna, 19år är "ledig" dvs hon har inget jobb utan får ibland ett påhugg på posten då o då, för det mesta får hon det en vecka i taget. Hon har alltså varit "ledig" hela veckan och klarar inte ens av att gå ut med hunden i en kvart innan hon drar till sina kompisar. Igår när jag kom hem hade vovven inte fått lov att gå ut på hela dan, stackarn. Det var bara att kasta in väskan o matlådan och ge sig ut med en gång. Detta gör mig så topp tunnor rosenrasande så att jag är på väg att anmäla henne för djurplågeri!
Tyvärr är det inte första gången det händer heller, jag har alltid fått köra hem på lunchen en sträcka på två mil enkel resa och gå ut med hunden, jag har alltså fått äta i bilen för att hinna med. När jag har kommit hem för att gå ut med hunen så sitter hon och glor på tv, förlåt ligger och glor på tv "för att det är så jobbigt att sitta" och tycker att det är helt ok att jag måste köra som en iller, förbereda mackor att ha i kylen som jag kan äta på vägen tillbaks till jobbet, springa ut med hunden och köra för fullt tillbaks två mil till.

Idag klev jag upp slängde in tvätt i maskinen då råkade skönheten vakna på sitt rum ovanpå tvättstugan och blev skitarg för att jag 1. tvättade så tidigt, 2. Tog hennes tvättid? Hon hade faktiskt tänkt att tvätta idag. För hon hade "Citat: inte haft tid att tvätta innan i veckan, slut citat"
jodå jag kan erkänna att jag "tog barnens tvättid" (barnen får lov att tvätta mån-tors, jag tvättar fre-sön, behöver de tvätta på helger får de fråga om det är ok) men eftersom barnen här sällan eller aldrig visar sitt vackra nylle innan tolv på dan så tänkte jag tvätta för att slippa jobba dubbelt i helgen. Men som jag så stillsamt påpekade för den högljudda damen ifråga så betvivlade jag starkt att hon inte hade haft tid utan hon har snarare valt att hellre umgås med sina vänner än att tvätta. Det var hennes val och nu när hon ska bort i helgen så kommer hon på att hon måste ha rena kläder med sig, som sagt planera sin tid är inte hennes starka sida. DESSUTOM var det väl mer än vana än ett undantag att hon tog "min" tvättid och utan att fråga.
Jag tror att damen behöver flytta hemifrån, vilket jag har påpekat för sambon eller så kan hon flytta till mamma och bo där permanent. Tyvärr är det så att ingen orkar med henne mer än en vecka i taget, varken hennes mamma eller vi så vi sitter väl där vi sitter tills hon har ett fast jobb .............*suck*

Inga kommentarer: