I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 10 september 2010

Pensionärer

Inte var det konstnärsfest igår inte, nej det var konstnärsföreningarna i stan (300 pers) som hade party med konstmuseet.......skit samma..... same shit but different som någon så vackert sa.

Men jisses vad dessa panschisar kan parta, är det åldern som gör dom så släpphänta?
När bufféborden öppnades så började en del med att slänga plastmuggar med nötter i golvet. Det var bara o kuta efter en sopkvast o skyffel.
Sen envisades damerna o herrarna med att sitta på vår butiksinredning o varorna och äta?! Vi motade bort dom o hänvisade till att de blev betalningsskyldiga om de smutsade ner varorna (vi har bara designvaror som kostar skjortan) Vi motade ut dom från museerna stup i kvarten och påpekade att mat o vin inte fick tas in på själva museet, "men jag håller hårt i glaset och lovar att inte spilla" fick jag till svar?!
Vi fick flytta vår kassa i receptionen för att de envisades med att käka o dricka vin på disken.
Sen blev vi helt plötsligt städ/servering/diskpersonal, för att rädda vår reception och butik fick vi springa och plocka buffétallrikar och glas som folk bara lämnade kvar.

Det var bara att skratta åt eländet men herrminje så slut vi var när klockan var halv tio och alla knatade hem med sina kryckor och rullatorer. Då hade en del av oss jobbat sen tio på förmiddagen och vi andra sen halv tolv på dan ......

Slutsats: Pensionärer är ena riktiga partyrävar .-) och att den här tanten börjar nog bli gammal för idag är jag trött i ögat :-)

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag säger då det!

Osloskånskan sa...

Och många i den åldersgruppen skäller så på våra ungdomar...

I min värld sa...

ja vi höjde väl ett ögonbryn eller två vi som jobbade och undrade lite stillsamt om dom hade börjat dricka innan dom kom dit :-)