I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 23 september 2010

hmmm

I morse tog jag en ordentlig syn på mitt köksbord ......inte var det vackert inte.
En halvvissen blomma.
en kryddkvarn som behöver fyllas på
en bunke med dagstidningar
en bunke reklam (jo sambon måste läsa ALL reklam)
en överbliven tallrik sen frukosten.
en laptop.

Hur kunde det bli så här?

Jag tror att eftersom vi jobbar som vi gör sambon och jag, så är vi sällan hemma förrän vid halv åtta - åtta snåret och då är det snabb middag som gället och slapp i soffan och kel med hunden tills det är dags att sova.
Vi har börjat äta middag i soffan framför tv-n?!?! Hur fan gick det till?
Jag som är motståndare i största allmänhet till att äta framför tv-n, jagh ar alltid tyckt att man ska umgås vid matbordet och diskutera dagens händelser .-/

Vad jag inte heller fattar är varför ingen städar mitt kök? Hemfrid var är ni?
Nähä just det ......sambon sa att vi inte hade råd med det.....
Fan bara att börja röja själv då.... fast inte idag för nu ska jag iväg till jobbet, ska bara gå ut med hunden först.
Åter hemma 15.00 idag Jipppeee!! Städddags :-)

5 kommentarer:

conny sa...

haha...du är oslagbar! Visst skulle det vara skönt om nån annan kom och tog reda på skiten ;-)

Cici sa...

Jag har också funderat flera gånger vart pigan har smitit undan någon stans. Eller som jag säger ibland; lagar man mat i det här huset får man skylla sig själv.

Suck, det är bara att kavla upp ärmarna och ta itu med eländet.

Just nu går mesta tiden åt till att svabba bort alla kisspölar och plocka upp bajskorvar som alla valparna verkar släppa samtidigt.

I min värld sa...

Conny: Men visst hade det varit fiffigt om man hade haft råd med städning :-)Fast jag tycker det är lite orättvist att jag ska städa efter två pers och en hund :-/

Cici: Valpar är roliga ....dom gör allt samtidigt. "vet" Dessemellan alla korvar o kisspölar är dom rätt söta :-)
Städningen har jag påbörjat *suck*

conny sa...

Ja, ibland saknar jag en sekreterare också, som tog hand om alla papper, erbjudande osv. En alltiallo. Kanske skulle man tjäna lite kosing på det. Fast sekreteraren skulle förstås ha betalt. Hur man än vänder sig...

I min värld sa...

Precis hur man än vänder sig ...
så blir det förlust i plånboken :-)