I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 6 september 2010

Helgen försvann

Fortare än kvickt tror jag, innan jag hann med att andas var det söndag kväll.
Nu är det bara en veckas jobb sen är jag ledig i två dagar :-)

Barnen har åkt till mamma och sambon kom därifrån med blossande öron och stukad blick, han hade glömt laga mat så de har inte fått någon mat på hela dan. Vilket barnen (med skadeglädje) genast upplyste mamma om. Sen kan man ju tycka att två "barn" på 16 och 19 år borde kunna öppna käften själva och framförallt borde de kunna laga någon form av mat också.

Tyvärr måste jag säga att jag misstänkte detta när jag kom hem igår, jag slutade mitt jobb halv fem och inte var det matos som mötte mig i dörren. Men för en gångs skulle frågade jag inte vad vi skulle äta, jag kommenterade det överhuvudtaget inte, utan jag började bara ge hunden mat, fixa med tvätten som väntade på mig, sen tog jag o vovven en långprommis för han hade inte varit ute sen lunchen. När jag kom hem hade sambon lastat bilen med barnens grejer för den otroligt långa färden på trehundra meter hem till mamma (ja både han o exet kör barnen båda hållen för det är så jobbigt att bära?!)

Sambon åkte sedan vidare för att lasta ur släpet efter bandets spelning i lördags under tiden fixade jag ihop lite mat åt mig (sambon hade ätit för mycket godis o ville inget ha)

Nu är det dags för hundprommis .......igen :-)

2 kommentarer:

Cici sa...

Nej nu tycker jag nog att de där "barnen" verkar väldigt bortskämda, om jag får säga det. Varför i hela friden tar dom inte sitt pick och pack och GÅR den där jättelånga sträckan. Lika dant med maten, varför lagar inte dom själva maten, dom kunde väl ha varsin matdag.

Är det inte så att dessa töser spelar ut föräldrarna mot varandra och försöker bestraffa dom genom sitt uppförande? Vore inte en familjeterapeut något, innan dom lyckas i sitt uppsåt att skapa kaos i båda familjerna?

I min värld sa...

jag håller med dig helt o hållet Cici. Jag anser också att de är bortskämda och lata men tyvärr är det inte så mycket jag kan göra åt det så länge sambon inte spelar på min planhalva s a s.