I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 12 september 2010

Bästa? stunden på veckan

hm njaäe men en av dom bättre stunderna är det. När sambon har åkt för att repa med bandet och jag är själv hemma. Jag har ett rätt stort behov av att få vara själv och bara få njuta av mitt eget sällskap förutom vovven då :-)
Boten på det när huset är fullt av ungar är att ta hunden med mig och åka iväg nånstans där vi kan lulla runt lite själva och bara njuta. Tyvärr tillåter ju inte alltid vädret sånt men hur var det nån sa? Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder eller nåt sånt?
Fast det har jag fortfarande inte fattat :-)
Men just söndagar är så skönt när jag får hela huset själv. Morgnar kan vara en sån stund också, när alla har gett sig iväg till skola o jobb, sen är det bara jag o vovven kvar, det är då jag lägger upp fötterna på stolen mittemot och läser morgontidningen i lugn o ro

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Egentid är så dyrbar i vårt samhälle, själv njuuuuter jag alenehelg då Maken är på fotbollstur i England.

I min värld sa...

egentid är bästa tiden ;-)