I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 30 juli 2010

Åter från Riga

En sammanfattning av Riga, charmigt, fullt av art noveau (stavning?) hus, rent?!, fina saluhallar (gamla zeppelinhangarer) men ack så varmt så varmt och luftfuktighet som jag tror närmade sig 100 % Mina linneshorts var fulla av fuktfläckar så varmt var det.
Handlades det något? Nix en öl på torget o tre liter vatten var nog det hela :-)
På eftermiddagen när vi vaknade efter en välförtjänt tupplur efter stadsvandringen så regnade det och regnet fortsatte ända tills idag -/ Det blev en blöt vandring hem från tåget vill jag lova.

Vovven var överlycklig o pratade i säkert en halvtimme om hur han hade haft det på"kollo" (svågern o svägerskan hade passat honom) sen gick han o la sig i korgen o tvärslocknade :-) Det är jobbigt att vara på kollo .....

Idag var det back to reality, städa, tvätta o handla. De två sistnämnda fick första prio, mannen körde o hälsade på sitt jobb för a tt kopiera lite papper o växla tillbaks alla Rigapengar så honom lär jag nog inte se på ett par timmar, Än har han inte lyckats göra något snabbt o effektivt :-)

3 kommentarer:

Cici sa...

Köpte han inte en motorcykel nyss, alldeles utan betänketid till din stora förvåning?
Låter lagom långt med en snabbsemester i Riga, något att tänka på för kommande semestrar.

Osloskånskan sa...

Hundkollo? Najs =)

I min värld sa...

hmm njäe .....det var nog snarare så att jag avgjorde köpet åt honom i affären när jag konstaterade att det är ju en sån du vill ha. Men då ska man räkna med att han har suttit o suktat o räknat o kollat specifikationer etc sen han kraschade :-)

Fast jag får väl erkänna att jag aldrig i detta livet trodde att han skulle köpa den på stående fot trots att jag sa att han skulle :-)