I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 16 juli 2010

Sonen

Är som bekant hos mamsen i tre veckor och lite nytta får han ju göra. Man ska tjäna sitt uppehälle eller nåt?
Jag fick honom till att rensa takrännorna för nu kan ju inte sambon klättra på stegar med en dålig arm. Det blir liksom inget över att hålla fast med eller att rensa med när han står där.
Han har fixat punkan på farmors gamla cykel som jag ska ha när jag cyklar till stationen i höst.
Kort sagt lite småjobb har han fixat här o där mot betalning ska det sägas.

I förra veckan bad jag honom att klippa gräset och fick bara halva gräsmattan klippt med motivering: Det är inte lönt att klippa mer för resten är bara ogräs!?

Hmm vet inte om jag ska ta det som kritik mot gräsmattan eller konstatera att han är aningens lat ibland.....

1 kommentar:

Cici sa...

Antagligen både och.