I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 12 juli 2010

mc-föraren

mår prima eller iaf så bra som han kan må.
Han tränar idogt med sin arm/hand i ett försök att kunna spela gitarr i september. Hur det kommer att lyckas eller ej återstår att se.

Läkarna har sagt att det är ett års konvalescens på såna komplicerade brott innan han blir helt bra OM han blir helt bra. De har dessutom lovat att operera honom en eller två gånger till beroende på självläkning. Det är en del nerver o sånt som inte funkar som det ska, men det går inte säga om operationerna behövs eller inte än.

Så kontentan är att jag är fortfarande förste trädgårdsmästare, chaufför (även om han har börjat köra korta sträckor själv) städare, kock, tvätterska osv... men inte så länge till hoppas jag :-)

3 kommentarer:

Cici sa...

Skönt att höra att det går åt rätt håll. Det låter som om ni får sova på nätterna i alla fall.

Gafflan sa...

Uppmuntrande att han tränar ordentligt :D Håller tummarna för att det inte behövs så många operationer.

I min värld sa...

Misstänker att det är gitarren som drar när det gäller träningen. Tränar han inte kommer han inte att spela gitarr mer, en enkel ekvation i sambons ögon :-)