I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 13 juli 2010

Hot hot hot

Sol o värme är skönt men när det går över 30 grader redan på förmiddan då är det jag som leker vampyr....
Ner med alla persienner o rullgardiner, stäng alla fönster o dörrar utom dom på skuggsidan.
på med alla fläktar, inta närmaste soffa eller sköna fåtölj med en stor kanna isvatten el. dyl. och en bra bok och när tiden närmar sig.......Sommarpratarna på P1 sen kan jag o vovven överleva tills kvällningen då vi som alla vampyrer vaknar till liv.....

Då öppnas alla dörrar o fönster på vid gavel o vi uppsöker skuggan ute, grillen plockas fram (hm nej fullt så mycket vampyrer är vi inte att vi äter rått kött än iaf inte jag, vovven skulle nog kunna få i sig en del ) vattnet byts ut som öl eller vin sen häckar vi på altanen resten av kvällen innan sängen intas vid midnatt nångång.

Uppdatering: Allt detta under förutsättning att jag inte har bosatt mig i Mälaren eller någon grannes pool (fast jag tror inte grannarna blir så glada över att få en valross i poolen?)

Inga kommentarer: