I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 20 juli 2010

jag har en sambo med en ängels tålamod

Idag har det varit perfekt stadsväder, lagom molnigt med hot om regn så vi bestämde oss för stan.

I julas fick jag ett presentkort på nya naglar men har inte kunnat använda det förrän nu. Man får ju inte ha långa naglar på sjukhuset.
Jag tog med mig presentkortet ner till stan o skulle boka tid. Det visade sig att enda tiden som fanns var idag, just då.
Sambon log o nickade glatt att fixa du det här så går jag ett par ärenden. Han ångrade sig bittert när han kom på hur lång tid det tar att fixa ihop lite naglar på en kvinna :-)
Det var bara att ta skeden i vacker hand o vänta på sin kvinna tills naglarna var härdade o klara.
Inte en protest eller nåt kom över hans läppar, inte förrän vi gick därifrån ....då konstaterade han att fick han inte en fika nu så dog han på kuppen!!
Hans snälla sambo bjöd på en fika omedelbums :-)

2 kommentarer:

Cici sa...

Falska naglar, funkar det? Kan man ta loss dom om man vill eller sitter dom för evigt?

Snäll sambo!

I min värld sa...

Cici: japp falska naglar funkar men de ska nog inte användas i rabatter utan arbetshandskar.
De brukar dessutom lossna efter ett tag och då kan man antingen "fuska" o limma fast dom själv igen (om det bara är en nagel) annars får man vackert knata till nagelshopen o fästa på nya. Eller så kan man härda ut o vänta tills alla naglarna har lossnat och man har sina vanliga igen :-)