I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 21 mars 2011

våren kom av sig ett tag där

Fredagen var grå, eller snarare vit, det spösnöade hela jävla dan. Till sist hade vi ett nytt äckligt vintertäcke på nästan 15 cm snö.
Både jag o vovven suckade när vi tvingades ut i eländet. Tack o lov är han nytrimmad och till råga på allt vårtrimmad, alltså att vi har sett till att alla mammelucker o annat som hänger ner är nertrimmat för att slippa få in en tokvåt/lerig hund när det blir såhär. På sommaren har vi sommartrimmen, bort med allt som är varmt o i vägen :-)
Fast i helgen kom våren tillbaks igen med stormsteg, på lördagen satt jag en stund på altanen o drack en kopp the i solen, fast liiite kallt var det, men va f-n solen sken ju då ska man vara ute (eller hur var det våra föräldrar sa på den tiden)
Igår sken solen för glatta livet för att försöka göra sig av med norrlandsmöglet som ramlade ner och jag satt på altanen och njöt av vädret. Jag lyckades t o m få in en liten lunch där i solen! Gissa hur skönt det var! På eftermiddagen tog jag vovven o begav mig ner till stan för en träff med en kompis som satt och jobbade här
Vi passade på att fika och prata lite skit innan vovven o jag begav oss hem igen.

4 kommentarer:

Cici sa...

Alltså, om jag nu som norrlänning får protestera mot uttrycket norrlandsmögel, som jag aldrig hört förut, så vill jag påstå att vädret som passerat er inte kom från norr utan sydväst ifrån.

Vi har å andra sidan fått våra första regndroppar för året, inte så många, men i alla fall. Det hjälper nog till att få snötäcket att sjunka en del.

I min värld sa...

Haha har du aldrig hört uttrycket norrlandsmögel? Det är ett nog så vanligt uttryck söderut :-)
Visst är det skönt att det börjar lätta lite på täcket så man kan vara ute utan att frysa ihjäl

Madelene sa...

Vi fick också tillbaka snöeländet, men nu har det töat bort igen.
Och igår!
14 grader varmt blev vi bortskämda med, det var inte dåligt det inte..
Hoppas på samma fina väder idag. =)

Osloskånskan sa...

5 kg? Grattis! Hur? Och grattis till löneförhöjningen!