I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 27 mars 2011

Söndag

I veckan fick vi meddelande om att 16år inte bor här varannan vecka längre. För det var så jobbigt och hon bara gråter. Vad som var jobbigt fick vi inte reda på eller rättare sagt inte jag.
Jag ser mönstret tyvärr ser inte sambon det så jag lägger det storsint åt sidan och låter saken bero. Hur det än vrids o vänds på den senaste händelseutvecklingen så vet jag att jag har fått skulden för det (också) precis som för mycket annat här i huset. Nej sambon säger det inte rakt ut men jag får mina hintar. Han har fullt upp med att steppa i mitten och hålla alla parter isär så att han ska slippa diskussioner.
Han gjorde det med äldsta sonen, han har gjort det med 19år och han gör det med 16år.
Vi har många diskussioner ändå .....:-) och jag har under alla år påpekat för honom att så länge han inte vill ta en öppen diskussion med alla inblandade parter vid köksbordet utan att alla diskussioner ska ske bakom stängda dörrar där jag inte är inbjuden och så länge han inte ger mig sitt officiella stöd, så länge kommer han/vi att få problem med barnen.
Just nu ska 16år bo hos mamma i första hand till midsommar  sen får vi se.

Annars lullar vi på här vovven och jag med våra promenader som blir längre o längre, fast jag är bra trött fortfarande och lär nog så förbli ett tag, enligt kirurgen så kunde jag förvänta mig en rejäl trötthet eftersom jag har gått igenom två stora operationer på mindre än ett halvår.
Jag lyckas t o m med att sova middag två gånger på en dag här, var gång jag slår ner ändan i soffan somnar jag ofelbart efter en stund.....

1 kommentar:

Madelene sa...

Huua.. =/
Kan knappt tänka mig vilken obekväm sits du sitter i med sambon och barnen som det låter.
Hoppas det blir bättre. Kanske behöver 16år vara ifrån pappsen en stund och kanske går det upp något ljus för pappsen också när 16år inte är där på ett tag.

Önskar lycka till!
SöndagsKram!