I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 26 juni 2010

Midsommar

Den tillbringades på vår altan i strålande solsken, med tanke på sambons armbrott och min släng av magsjuka så blev den lugn.

Vi skippade sillen och jag snodde ihop en meny av:
Varmrökt lax
Grillad färsk sparris
Grillade tomater
Lite räkor och pinjenötter på toppen av laxen.
Limeaioli och nykokt potatis

Givetvis jordgubbar o grädde till efterrrätt. Fast vi tog efterrätten ett par timmar senare.

Till detta åtnjöt vi den utsökta årgången av svenskt bubbelvatten...
Inte en snaps eller öl så långt ögat nådde

Fast jag fick böta för min lyxmiddag, magen är inte riktigt stabil än kan jag meddela :-/

2 kommentarer:

Cici sa...

Nu borde din mage vara i ordning igen efter allt festande. Det låter som om ni börjar få ordning på tillvaron igen. Kanske det är dags för semester snart också?

Gafflan sa...

Hoppas att du mår bättre nu!
Kramar.