I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 8 juni 2010

I morgon blir det av....

med sambons operation .....äntligen ska jag nog tillägga.
Han har haft rejält ont och sovit illa.
Sen blir det ju med automatik så att jag sover illa trots att jag någon natt har lagt mig i gästrummet.

Jag tänkte ju vara ledig den dan han ska operaras för det är jag som är chaffis så att säga.
Sen "råkade" jag ju komma på att skit också vi har en student här på fredag! Tack o lov ingen fest här men det är sambons äldsta dotter och givetvis vill sambon försöka vara med lite grann...

Sagt o gjort jag gick till chefen o bad om ursäkt men i allt annat med olyckor o sånt har jag lyckats förtränga att styvdottern tar studenten och ville hemskt gärna vara ledig från typ 11 eller nåt.
Jag fick då ett svar som jag enbart tolkade som ett bevis på makt och inget annat! Det löd: Jamen du ska ju vara ledig på onsdag också? Javisst sa jag sambon opereras och jag måste ju köra.
Chefen replikerade då att jag fick ta reda på hur lång tid operationen var och sen fick jag lämna honom och sen köra och arbeta för a tt sedan köra tvärsigenom stan till grannstan och hämta ut sambon efter operationen så kunde jag vara ledig på fredag istället!??!

Jag ska alltså köra till grannstan ( de gör dagkirurgiska operationer där) och lämna sambon, köra tillbaks två mil till vår stad och sen igenom hela jävla stan för att jobba ett par timmar och samma väg tillbaks igen när de ringer o meddelar att allt är klart! En sträcka på nästan fem mil enkel resa! Jag ska tvingas köra den fyra gånger?
Till saken hör väl att jag behöver inte ersättas av någon, jag har konstruerade arbetsuppgifter som inte behöver göras av nån annan utan det är arbetsuppgifter som personalen har "avstått" från för att jag ska ha nåt att göra....
Jävla maktmissbruk bara för att demonstera att jag inte kan få komma o gå som jag vill .....precis som om jag gör det i vanliga fall!
Skitkärring!!

1 kommentar:

Cici sa...

Vilken empatilös chef du har! jag hoppas att det har löst sig för dig, trots chefen, och att operationen har gått bra. Behöver inte du vara hemma hos honom några dagar i alla fall, vård att nära anhörig?