I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 24 juni 2010

Just nu

Är det snart dags för midsommar här i byn.
Själv blir det ompysslande av den brutna armen, sjuka hunden och sonen på kryckor ( om jag lyckas få upp honom hit vill säga) Han har börjat banga lite den käre sonen om att han ska hit på midsommar, så jag får väl ta till med mammatoner för att beordra upp honom. Spela lite på dåligt samvete för att han sällan hör av sig osv.... (japp jag är elak ibland det är min rätt som mamma när jag aldrig får träffa min son)
Just nu är klockan sex på morronen och här sitter jag, för ögonblicket har jag gett upp sängen, vaknade vid pass tre och hade världens magknip och illamående. Så idag tror jag att patientmaten och patienterna får klara sig utan mig, Vi har rätt så stränga regler på lasarettet om man hur man ska handskas med magsjukor.
Kul midsommar blir det nog inte om magsjukan börjar härja här i huset så jag spritar förtvivlat på toan efter vart besök....
Åter till toan!!!

Inga kommentarer: