I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 9 juni 2010

Dagen idag....operation

Idag var det äntligen dags för operation efter sju sorger o åtta bedrövelser.

Jag dumpade sambon dagkirurgen och halv elva klev han in i operationssalen.

Bilen o jag styrde kosan till mitt jobb och jag klev innanför dörrarna halv tolv .......kl två gick jag igen. Väldigt mycket lönt!?

Sambon skulle hämtas vid tre och jag ringde från bilen, jo han var klar men hade fruktansvärt ont eftersom operationen var komplicerad och tog längre tid än beräknat.

När jag kom upp på dagkirurgen låg han på en brits alldeles grå i ansiktet och fullpumpad med morfin.
De som vet vad VAS-skala är vet att det är en skala 1-10 där 10 är värsta möjliga smärta och 1 är ingen alls, sambon hade legat konstant o pendlat på 7-10 sen operation trots morfin.

Det var bara att slå ned ändan på en stol vid sängen och försöka hålla humöret uppe på sambon o mig själv, trots att jag såg vartåt det barkade.......ingen hemgång.

När klockan var halv sex gav han upp och höll med om att det var lugnast att tillbringa natten på sjukan för att kunna få tillgång till morfin när bedövningen i armen släppte ordentligt.

Han ståtar numera med fyra plattor i handleden o strax nedanför den. Det kommer troligen att bli en eller två operationer till innan allt är klart men det går inte att avgöra förrän handleden har läkt lite mer.

Så inatt är jag solokvist med vovven och i morgon bitti har jag en sur chef ......för jag ska hämta sambon vid nio på morronen om allt går väl inatt. Jag har redan ringt jobbet o meddelat att jag kommer när sambon är hämtad. Jag kan inte skicka hem honom med en sjuktaxi för han har inga nycklar så han kommer inte in. Sen struntar jag i chefen!!

2 kommentarer:

Cici sa...

Ja det är klart att du ska strunta i chefen och ta hand om din sambo. Han kanske behöver tillsyn hela dagen och nästa dag också. Chefer finns det gott om men du har bara en sambo!

I min värld sa...

precis min åsikt ...