I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 12 juni 2010

Gnäll

Ber om ursäkt men nu kommer det att gnällas maximus här.

Jag är så trött!!! Jag är så förb... trött att jag snart inte vet vart jag ska ta vägen.
Jag jobbar heltid o mer än det ibland.
Jag diskar, städar, går ut med hunden, handlar, klipper gräs, rensar ogräs, tvättar. Ja kort sagt ALLT som ingår i hushållet och då har jag inte ens räknat med matlagning o andra ärenden som ska uträttas.
Ovanpå detta ska jag ta hand om en sambo med en bruten arm som värker för jävligt (vilket jag har full respekt för) Han ska kläs på, knäppas byxor, duschas, sättas på tandkräm på tandborsten, dela maten om så behövs, hämta piller, köra ner piller i halsen på honom när han blir manlig o tror han kan klara sig utan, det ska kokas kaffe, the. Han ska skjutsas runt i bil på de få ärenden han måste fixa själv. Jag ska lyssna o vara medkännande när han ältar olyckan (jodå jag har full respekt för det också) för ältar gör han om och om och om igen. Ältar han inte olyckan så ältar han hur ont han har eller vilka "sensationer" som uppstår i armen med jämna mellanrum (när nerver läker kan man få vissa sensationer som känslan av kallt vatten som rinner eller "hugg")
Sambon har gjort om vardagsrummet till nån form av sovrum,vardagsrum, kontor, matplats. DET SER FÖR JÄVLIGT UT!! Papper som han vägrar lägga in på kontoret för de ska skickas "snart" eller han ska läsa mer. Dvd-filmer, fjärrkontroller, laptop, böcker, skivor name it och det finns där! Jag får inte röra nåt!! Jag blir tokig i sån röra!! Det dräller fanimig överallt.

Han väcker mig ungefär hundrasjuttielva gånger per natt för att JAG vänder mig i sängen och gör honom illa när sängen gungar till eller så vaknar jag av att han stånkar o stönar över hur ont han har. Ja jag har försökt sova nån annanstans också och jag vaknar likförbannat!!


Gud vad jag önskar att det här armbrottet snart är över och han kan börja träna ordentligt själv!!

Sen är hunden halvsjuk också till råga på allt!!

och innan nån annan säger det så........... Nej hans tonåringar är inte ett smack intresserade av att hjälpa till med nåt! Jag har försökt men fick till svar att det sket dom i!!

2 kommentarer:

Cici sa...

Du har mina sympatier, men går det inte att få ledigt från jobbet några dagar i alla fall, visst har man rätt till det?
Det kan vara bra att ha en blogg att få avreagera sig på, det har jag förstått, så gnäll på du!

Ungar har ibland väldigt lite förstånd och medkänsla för föräldrar. För det mesta brukar det bli bättre när dom har vuxit upp.

I min värld sa...

jag har haft semester i tre dagar i samband med olyckan och då var det full rulle med röntgen undersökningar, försäkringsbolag ohc allt annat som skulle kontaktas. Chefen har redan meddelat att mycker mer semester får jag inte förutom sommarsemestern *suck*