I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

söndag 9 januari 2011

Söndag kväll

Jag har varit på ett vres-humör de sista dagarna och igår morse kom jag på vad som var fel, jag saknar min ensamhet!
Här har varit folk hela julen och framförallt barn!
Den enda ensamhet jag har fått är när jag har varit ute med hunden och det räcker inte.
En vecka med barn är ungefär vad jag orkar med har jag konstaterat för mig själv. Det är jag som lagar mat, städar, diskar (nåja sätter in i diskmaskinen) Det är jag som ska tänka på nästa mål mat, se till att all mat är hemma osv. Det är jag som står för hjärnan alltså :-)
Sambon åker mest med tror jag.
Dessutom har jag jobbat hela julen/nyåret/trettonhelgen, alltså jobbat enligt mitt schema utan att ha någon semester.
Därför rann droppen över idag när sambon ringde mig på jobbet (ja jag jobbade idag) och meddelade att 19år skulle stanna nån dag extra, "för att städa sitt rum ordentligt" Vilket hon har haft en hel vecka på sig att göra!!
Jag morrade något obegripligt i luren och la på.
Just nu vill jag bara ha lite ensamhet i en vecka eller nåt!

1 kommentar:

Cici sa...

Jag förstår dig, men jag antar att det bara är att bita ihop. Men en vecka går fort. Förhoppningsvis.