I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 4 januari 2011

Gårdagen var en synnerligen effektiv dag

Det var mycket som hanns med, dagen började med en skogspromenad med vovven till hans stora lycka. Väl inne kom 19år ner och hade försovit sig... gissa vem som fick köra henne till jobbet? Fast hon fick gräva fram bilen åt mig (nån betalning får hon väl göra) Väl ute på hennes jobb passade jag på att slinka inom Ica Maxi och handla "lite", en tusenlapp fattigare kom jag hem igen och tvingade ut sonen ur grottan för att hjälpa till att bära.
Sen röjde jag ut julgranen dammsög och torkade golv, gjorde lite allmän röj här i huset.
Sen måste jag säga att jag gjorde en synnerligen god middag  åt oss.Recept nedan
Jag agerade taxi och skjutsade sonen till den där kompisen LAN också, passade på att ordna gym-kort till mig själv när jag ändå körde förbi stället. Hem igen och ut med vovven en sväng som vanligt. Tur att alla dagar inte är på det viset!
Så numera har jag ett gymkort som gäller på Nautilus och funkar både på simhallen, gymmet och alla gruppträningar.  Imorse var det jag som stod och väntade utanför dörren kl. 06,00 tillsammans med alla pensionärer för att motionssimma en timme. :-)

Fläskkarré i skivor stektes o las i en ugnsfast form (funkar med kotletter också)
Gör en god tomatsås
hacka lök o bryn
lite purjo skivas o bryns
några morötter skalas, skivas o brynes lite
en paprika kan få följa med också
häll över krossade tomater i lämplig mängd ca 1-2 kartonger
hacka lite färsk timjan o basilika och lägg i tomatsåsen.
lite vitlök är gott i
salt peppar
några nypor socker
lite chilisås
en fond du chef "tärning"
låt puttra så allt blir genomkokt
Häll såsen över karrén och ställ in i ugnen
täck över med  folie efter ett tag
låt stå i ca 1 timme
sista 10 min lägger du på oliver och riven ost
Servera med ris
Spä ev. tomatsåsen med lite vatten om den kokar bort för mycket

Mumma för alla volanger är det :-)

2 kommentarer:

conny sa...

Tjoflöjt! Jag tror jag ska komma hem till dig och äta nån dag.

I min värld sa...

Haha Du är välkommen :-)