I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 19 januari 2011

Onsdag

och jag har överlevt seminarium på livrustkammaren i måndags, En väldigt intressant dag om bemötande av personer med olika funktionshinder, dock höll hela dagen på att missas tack vare SJ:s inkompetens!

Jag stövlade in på stationen i godan ro och slängde en blick på avgående tåg "hm konstigt ingen notering om vilken perrong" Ok kolla nästa tavla nere på själva stationen, där stod det så vackert med stora bokstäver INSTÄLLT! dock utan utropstecken.
In på resecentrum, hur tar vi oss till Stockholm? Ersättningsbuss? nästa tåg? Tillsist var jag så deprimerad att jag fick ta mig en latte i väntan på de andra i gruppen. För ingen kunde garantera att vi skulle kunna ta oss till Stockholm?!?
När en av cheferna anlände tog vi ett raskt beslut, ragga upp en bil från jobbet och kör själv. Jag kan säga att vilken tur att vi gjorde det, även om vi fick traska över halva stan för att få en parkering (det kan ju iofs vara skönt med lite motion när man har suttit en dag) för när jag kom hem efter typ tolv timmars bortavaro så upplyste mig sambon om att samtliga tåg från Stockholm till Västerås var inställda på kvällen för hans son hade ringt o beklagat sin nöd då han inte kunde ta sig hem utan sju timmars väntetid eller nåt sånt.
En stilla undran till SJ, vad var det för fel på väder/tåg/spår denna gången som befogar att vartannat tåg på morgonen och vartenda tåg på kvällen skulle ställas in? Vilket utbota kasst företag ni är!!
Så imorse när sambon kastade fram förslaget att han och jag skulle åka tåg till Mc-mässan nästa vecka (i Stockholm) så betackade jag mig storligen!
En sak är säker tåg vintertid är inte ens att tänka på!
Nu är det en kort dag på jobbet som kommer att straffa sig i en del extra jobb hemma istället, konstigt det där.....

5 kommentarer:

bokhyllan sa...

Tåg vintertid, suck!

Cici sa...

Och vad hur ska man då kunna ta sig ner till storstaden när man är flygrädd? Just nu är linjen här uppe helt avstängd på grund av ett utspårat godståg som ligger där och dräller bland uppriven räls.

conny sa...

Ja nog är det konstigt att de inte lär sig nån gång. I Sverige är det kallt och snö på vintern, så det torde inte komma som nån överraskning. En och annan försening kan man acceptera, men nu verkar det blivit standard med förseningar och inställda tåg.

bloggtant sa...

Man jag älskar att åka tåg och har dessutom haft tur med att jag som högst blivit försenad med ca en timme och då talar jag om Hässleholm - Stockholm.En sträcka jag åker ganska ofta..eller ofta och ofta, fyra fem gånger per år.

I min värld sa...

Tåg Sj och vinter funkar sällan tyvärr. Ännu värre blir det väl nrä de tappar godstågen utanför rälsen :-)
Hässleholm -västerås åker sonen alltid och det är sällan det funkar klockrent ......tyvärr