I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

lördag 15 januari 2011

Förkylning från hell!

Det hostas, nyses, fräses och snoras i det oändliga just nu. Min stackars näsa börjar anta samma nyans som Rudolf med röda mulen .... Min röst låter som efter en rejäl doppning i whiskyn och mina arbetskamrater undrar över vilket kön jag egentligen har, min kropp besitter en basröst utan dess like, till råga på allt så är den lite målbrottsaktig och gliiiiiiider (läs kraxar) över skalan med jämna mellanrum.



En sak jag alltid har undrat över är varför känns det som om hjärnan är full med gröt eller nåt när man är förkyld. Det är ingenting, absolut ingenting som funkar på hjärnkontoret och om det möjligen skulle finnas någon form av förbindelse eller funktion så tar den ungefär hundra gånger så lång tid på sig som vanligt.

Ändå så lyckas man ta sig till jobbet (jag har ju ingen feber så då är man väl inte sjuk?)
Enda trösten är att jag har en ledig helg och måste kurera mig innan måndag för då ska vi iväg till Stockholm på seminarium. Håll tummar o tår för att jag lyckas.

Mathållningen efter operationen är helt ok, jag äter och tål det mesta och vikten pekar stadigt neråt. Köpte en klänning häromdan på postorder som var väldigt snygg, typ "den lilla svarta" jag tog till ordentligt tyckte jag och beställde tre storlekar mindre, igår fick jag hem den och provade, den passade perfekt! Nästan lite stor så jag o sambon var överens, skicka tillbaks den och begär att få två storlekar mindre så passar den i höst också (kanske)
Det är lite så jag köper kläder just nu, aningen för små/trånga så passar de om ett par månder och jag kan ha dom lite längre.
Nu är det dags åka till stan en sväng för lite mer shopping att uträtta ärenden.
Trevlig helg alla

4 kommentarer:

conny sa...

Förkylningar är ett otyg, men så länge man inte har feber så går det an.

bloggtant sa...

Så roligt att vikten går ner. Visst är det en fantastisk känsla :)))

bokhyllan sa...

Förkylning är inte så kul precis. Tur att du inte har feber. Krya på dig, vännen.
Kram.

bloggtant sa...

Jag gjorde tvärtom, jag hämtade ner en karl från Västerås och stannade i skåne ;)