I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 5 september 2011

Måndag igen då...

och föräldrarna har kört iväg hemåt skåneland. En lång färd blir det men de tar det lugnt och pausar rätt ofta.
Det är tråkigt när dom åker men rätt skönt att rå sig själv igen. Pappsen har börjat höra så dåligt så tv-n körs på högsta volym med risk för hörselskador för oss andra och så ska det vara sport, sport och åter sport. Jag känner hur det skär i hjärnan på mig när han drar igång tv-n.
Mamma är har börjat bli väldigt töfflig på benen, allt går i ultrarapid och man får putta på henne när hon ska upp ur stolar och soffan vägrar hon vänligt men bestämt att sätta sig i, då får vi hämta lyftkran säger hon.

Det skrämmer mig ibland att se hur gammal hon har blivit på väldigt kort  tid, med tanke på hur lika vi är i utseendet osv, så kan jag bli rädd för framtiden. Kommer jag att bli likadan? Att benen ger sig, astman störtar in över mig, doktorn kommer att bli min bästa vän för alla småkrämpor?
Hon har fått astma, artros i knäna, psoriasis, hjärtproblem, diabetes och hon låter som en blåsbälg när hon rör sig ..... *bävar lite inför framtiden*
Pappa som är har kärlkramp är piggare än vad hon är och rastlös så det stänker om det, han klippte gräs när han var här och hjälpte oss på loppisen med att bära och sprang runt hos de andra handlarna och köpte "skit" som mamma sa :-) Helst bör man ha något jobb liggande åt honom när han är här annars har han inte tålamod och ork att sitta ner nån längre stund.

Nu är det dags för lite röj här innan jobbet väntar, hästveckan är på intågande, långa dagar och fem fulla dagar i ett streck....

2 kommentarer:

Cici sa...

Du får ju ändå vara glad att du har fått ha kvar dina föräldrar så länge och att dom fortfarande, trots allt, är på benen.

Det kan vara knepigt att dra paralleller mellan sig själv och sina föräldrar, eftersom dom säkert har levt ett helt annorlunda liv än det du gjort. Utseende och sätt kan man förstås känna igen sig själv i, även om man inte alltid vill det.
Hoppas att dom kom hem ordentligt i alla fall.

nbde2020 sa...

Fabiano finner fake audemars piguet många likheter mellan katalogisering och historisk autentisering av Rolex och Modigliani. ”Ovettade icke-äkta förfalskningar (ett okänt antal) har besvärat fake panerai utvärderingsprocessen och historiska data för båda” varumärkena. ”Det är som om en hypotes formulerades om dålig fake hublot vetenskap och att dålig vetenskap skrev en bok som styrde generationerna av autentiseringar. Vid någon tidpunkt är det en uppgift som aldrig kan omarbetas att hitta strängarna fake seiko med inautent DNA. I slutändan måste marknaden gå tillbaka till det lilla, ursprungliga urvalet som är 100% validerat och använda vetenskapliga framsteg för fake rolex att återuppbygga valideringsprocessen och ta bort de subjektiva, icke-vetenskapliga mänskliga processer som möjliggjorde fake Rolex konstnärlig förorening av genpoolen. ”