I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 16 september 2011

Helgen som kom

är det ju kulturnatta, tack o lov fick jag det tidiga passet så jag slutar redan kl 18.00 och får därmed lite tid över att knata runt själv (själv o själv sambon ska ju med).
Idag är det min lediga dag och den har jag som vanligt tillbringat med att städa, fast just nu har jag lite städstrejk, det är bara golvet kvar att torka så jag gjorde mig helt sonika en latte o värmde en kanelbulle (eller två). Satte mig i solen och njöt en stund nu ska jag bara ......sen ska jag torka golv.
Under tiden jag har städat har det stått en gryta på spisen till kvällen, skööönt nu är middagen färdig också. Så slipper jag hålla på och palta med mat o grisa ner i köket igen :-)
Köttgryta blir det med linser, lök, vitlök, paprika, spiskummin, kanel, oregano, svartpeppar o salt och icke att förglömma ÖL i grytan.
Serveras med ris, gräddfil, o riven ost. Märklig kombo men kanongod.
Ha en trevlig helg på er!!

2 kommentarer:

bloggtant sa...

Låter otroligt gott:)
Själv orkade vi inte med att laga mat så det blev lite tapas;)

Cici sa...

Grytor och soppor är bland det bästa. Bra att göra i förväg, smakar bara bättre när det får värmas upp igen. Ha en riktig trevlig kulturnatta!