I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

onsdag 14 september 2011

Awards............

Fick jag och svara på frågor måste man ju :-) så håll tillgodo

1. VARFÖR BÖRJADE DU ATT BLOGGA?
Oj det var för ett par år sen när jag låg i en uppslitande "vårdnadstvist" där jag (och sonen) blev utsatta för alla konstiga (över)grepp av både myndigheter o privatpersoner. Jag behövde skriva av mig min ångest och oro och gjorde så helt anonymt på en annan sajt. Sen flyttade jag bloggen hit utan att ta med all ångest.
En fotnot i sammanhanget är:
Jag fick rätt i alla instanser inklusive om var sonen bäst bodde men valde att "släppa taget" om sonen med tanke på hans sinnesfrid, dock inte min. Idag har sonen kommit på att gräset inte var grönare på andra sidan och att hans val nog inte var så bra egentligen. Men nu tar han det lugnare och står ut tills han har gått ut skolan.





2. VILKA BLOGGAR FÖLJER DU?



Dom som finns i min blogglista.



3. VILKA FAVORITFÄRGER HAR DU?

Grönt, grönt och så lite lila och grått




4. VILKA FAVORITFILMER HAR DU?

Sagan om ringen är en trilogi jag alltid återvänder till både bokledes o filmledes annars är jag en dålig filmtittare. Jag är alldeles för otålig för att sitta och titta på film hemma, på bio är det lite lättare antagligen för att jag inte har något annat val än att sitta still :-)




5. VILKET LAND DRÖMMER DU OM ATT FÅ BESÖKA?

Åka till Kambodja till en kompis som bor där. Överhuvudtaget Asien lockar väldeliga.
Men en helg i Paris eller London är inte helt fel det heller, Paris är en favoritstad som jag varit i ett par gånger.


Så ska 5 nya härliga bloggare väljas ut, och jag vill ju så gärna ge det vidare till er alla så det gör jag också. Alla som känner sig manade skriv!!!

1 kommentar:

Gafflan sa...

Jag tycker alltid att det är så roligt att läsa information om bloggvänner för det ger en annan mer nyanserad bild av människan bakom bloggen. Tack för att du delar med dig :D