I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 12 oktober 2010

Här går det undan i svängarna

Mycket event har det varit på jobbet senaste veckan och än är det inte slut men denna veckan har jag tackat för mig. Sambon drog till Dublin tidigt i morse (läs natt) Jag blev väckt kl. 06 av ett sms på mobilen där han svamlade om hur gott det var med frukost?
Så nu är jag gräsänka till på fredag kväll, det är bara jag o vovven.....

Jag har varit ledig i tre dagar och det har behövts efter allt party på jobbet, nu är det bara tre dagar att jobba till nästa lediga dag och helgjobbet.

Igår var det strålande solsken och en riktig klar höstdag, vovven lämnades in på trimningen efter en lång skogsprommis på morgonen, jag var väldigt noga med att vissla o prata högt med hunden heeela tiden i skogen då jag kom på att det var äljgjakt också :-/
Sen drog vi ner på stan för att hämta ut våra biljetter till ZZ top och Iron Maiden, ett besök på jobbet hann jag med också för att visa upp hur fin Joey hade blivit.

Helgen försvann fortare än kvickt tror jag .....ett tag misstänkte jag att det hade slagit runt helt för sambon eller så var det en muta för att han skulle till Dublin? Vi var på en husvisning och medan vi väntade på att nästa visning skulle starta åkte vi till Mio, min enda reflektion där var "jaha ska vi in o bli osams igen?" för det är vad vi blir varenda gång vi ska kolla på soffa. Vi har totalt olika tycke o smak, han vill ha skinn och höga armstöd, jag vill ha tyg och lägre armstöd. Jag har försökt med alla kompromisser jag har kunnat komma på men det slutar alltid med att vi blir osams och att jag blir skittjurig och går därifrån.

Men hör o häpna......vi kom ut från affären och hade köpt en soffa!! I tyg!! med halvhöga armstöd!! Jisses amalia!! Leverans om åtta veckor! Bara att be en bön att vi får den innan jul då hela släkten ska vara här.
Sambon var trött på tjatet sa han, vad han nu kan mena med det? Jag tjatar väl aldrig hål i huvudet på honom?
Vår gamla skinnsoffa har hål i dynan för lädret har börjat spricka och det står en lite misstänksam doft omkring den.....ibland. Jag har luktnoja men jag tycker den luktar kattpiss....ibland, bara för att sista katten vi hade började pinka överallt och jag har fått för mig att den har pinkat i soffan. Soffan är skurad på tvären och längden med sadelsåpa och insmord med läderolja efter det och jag har proppat hela soffan full med omalda kaffebönor men lik förbaskat tycker jag att det luktar kattpiss .........ibland. Sambon säger att jag inbillar mig. Jag inbillar mig ALDRIG!! hmmpfh !!
Denna veckan kommer jag inte att spara på miljön och åka buss till jobbet med tanke på att jag är solokvist med vovven utan det blir bil så jag hinner hem så fort som möjligt till en kissnödig vovve.

Inga kommentarer: