I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

tisdag 18 oktober 2011

LIfe so far

Pappsen är ok igen eller hur man nu ska uttrycka det efter en hjärtinfarkt. Han är trött och medtagen men eftersom han svarar bra på mediciner och operationen får han åka hem idag. *sköönt*
Sambon är ok han också, dödligt sur på kirurgen som inte tycker att han ska plocka av bandaget men annars rätt så ok. Det verkar som operationen har lyckats så tillvida att han (tror ) att han har mindre värk och nu hoppas vi på att han ska slippa låsningarna i handleden också.
Min födelsedag försvann spårlöst mer eller mindre. Jag förstörde överraskningsfrukosten för sambon då jag i total glömska steg ur sängen på söndagsmorgonen, här i huset är det jag som är morgonpigg nämligen....
Så när jag stod där och fixade frukost kom sambon ut i köket och blängde lite förgrymmat på mig och undrade om jag inte kunde sova länge en gång om året iaf...
Nå det löste sig det också, jag fick mina paket och tackade ödmjukt för frukosten (och paketen)
Nya mjukisbyxor och löparvantar, en middag på stan väntar också men den tar vi när sambon blir av med bandaget och kan börja röra handen ordentligt.

3 kommentarer:

bloggtant sa...

Men men men...
Födelsedag minsann

Hipp hipp Hurra hurra hurra

I min värld sa...

Tackar :-)

Cici sa...

Det låter som om vindarna har vänt. Skönt att din pappa verkar ha klarat av pärsenoch är på bättringsvägen.

Det är säkert inte roligt att gå bandagerad men det är nog bäst din sambo lyder läkarnas råd, så att det inte kommer surt efteråt.

Du skulle ha stoppat in en väckare under sambons huvudkudde så att han kom sig upp i tid till din födelsedag.

Till sist ett försenat GRATTIS!