I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 6 oktober 2011

Dåligt samvete

Har jag absolut inte för att jag har gått hemma, har varit småfebrig o haft ont i halsen.
Det har varit lugna dagar för mig och tror jag välbehövliga.
På lördag är det jobb igen och då börjar vi med ett maraton för det ska tydligen vara party på kvällen, inte ett party jag får vara med på utan några som har hyrt lokaler på jobbet och vi ska vakta stället.

Motorcyklarna ska också stallas upp i helgen och vi fortsätter att förbereda för vår försäljning vilket innebär att vi måste stalla upp cyklarna någon annanstans = mer utgifter.
Det som fattas nu är en köpare eller rättare sagt vi har köpare men inte till det priset vi måste ha ut för att klara nästa boende.

Sambon börjar oroa mig, han gillar inte sitt jobb längre (en massa omorganisationer som inte blev till det bättre såklart) så nu har jag peppat honom att söka nya jobb. Håll tummarna! Sen är han orolig för vårt köp och den stundande operationen på sin arm, rekonstruktionen efter olyckan förra året. Det är mycket nu som han oroar sig för. Han är en grubblande själ den där som jag delar tidning med :-) Jag förstår grubbleriet för jag grubblar också men kan nog till skillnad från honom stänga av de delarna när det blir för mycket och bara "åka med"  Jag går igenom allt i huvudet och älter lite under en tid sen kommer jag oftast fram till att det som jag inte kan påverka är inte lönt att grubbla över och stänger av det. Då har jag gått igenom allt som kan hända och är medveten om vilka risker/fördelar/situationer jag kan ställas inför, alltså är det inte lönt att grubbla mer.

Innan jag gick o la mig i soffan och var sjuk så var jag o handlade på det nya köpcentrumet här i V-ås och ramlade över sötaste ljuslyktorna, varenda kväll har dom varit tända, hur söta som helst.
Jag ska fota dom o lägga upp en bild här lite senare.
Nu ska jag duscha och sen återgå till en bra bok o lite wordfeud :-)

1 kommentar:

Paula sa...

Jag delar också liv med en man som inte längre trivs på sitt jobb. Men han är både arbetsskadad och för nära pensionen för att det ska vara lönt att söka nytt jobb. Brukar vara han som grubblar mest, och jag som väger för och emot, och sen kommer fram till något. Men på sista tiden verkar det som om vi har börjat att byta sida!

Önskar dej en bra dag!
Kram!