I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

måndag 18 mars 2013

Ledig måndag

Lediga dagar gillas skarpt här. 
Efter en helgs arbete gillas dom ännu mer, så idag tog jag lite sovmorgon, ända till sju :-) 
Sen blev det en snabb frukost och på med springkläderna. Jag tog en sväng runtom på cykelvägarna dryga fem km blev det, inte världens bästa tid men med tanke på att jag inte har sprungit regelbunde, på länge så är jag nöjd.
Men jag måste medge att jag längtar tills jag kan springa i skogen igen och slipper dra på mig överställ osv.
Var är våren? 
Nu ska jag bege mig in i duschen sen ska jag fortsätta med min lediga dag, tvätt och röj står på programmet Det är väl konstigt att man alltid ska få ägna lediga dagar åt sånt? 

2 kommentarer:

Dehäreja sa...

Bra sprunget!

Jag önskar verkligen att jag hade din motionsdiciplin! Bara liiite av den hade räckt ;)
Våren? Jag tar en dag i taget jag, annars funkar inte mycket i min förkrymta värld.

Cici sa...

Inte ens när jag var i din ålder skulle jag klara att springa 5 km utan att gå emellanåt, men det kanske är en träningssak. Svårast är att komma över den där tråkighetströskeln tror jag. Men det är bra gjort av dig, jag kan heja på.