I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 15 mars 2013

Avund?

Satt o läste Magdalena Grafs blogg, av en händelse ramlade jag in där. Jag gör ofta så, följer länk på länk och rätt vad det är har jag hamnat på en helt osannolik plats. Men till saken, läste en del kommentarer och jäklar vad folk o fä är antingen elaka eller avundsjuka. På vad? Hon är Uganda just nu ett farligt område och är om jag förstod det hela rätt, där med röda korset. En del ifrågasätter det hela, att hon lämnar sina barn hemma o riskerar sitt liv osv.
Jag tycker nog att hon gör helt rätt, varför inte försöka hjälpa?
Jag fick på ett seminarium en fråga, Du får ett år av mig, allt betalt osv. Vad skulle du göra? Jag funderade en stund sen blev mitt svar, jag skulle ta min son och åka iväg som biståndsarbetare eller något sånt, bara för att få uppleva en annan värld och ett annat liv. Kanske för att bli medveten om hur bra vi trots allt har det här hemma.
Det är kanske en del av drivkraften hos Magdalena också?
I vilket fall som helst ha en härlig helg!

4 kommentarer:

Cici sa...

Så fort man går ut med något offentligt får man nog vara beredd på komentarer av den typen, särkilt om man är en söt och smart kändisblondin! Man ska ju inte göra sig märkvärdig, vet du väl.

Anonym sa...

Men om hon hade varit man så hade ingen tyckt att det var dåligt att hon reste ut och lämnade sina barn hemma!!

Dehäreja sa...

Instämmer med både Cici och Pea....

Efter en stunds tänkande hade jag nog också velat gjort ett val, liknande ditt... Men det vete tusan om jag hade klarat av att se altt elände mitt framför ögonen :/

I min värld sa...

Välkommen hit Dehäreja.
Du har nog rätt där, det svåraste är nog att se allt elände...