I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 7 december 2012

Kallt?

Vi har ju köpt nytt hus, helt nybyggt passiv-hus. De ska alltså värma sig själva s a s med visst bistånd från fjärrvärme. För säkerhetsskull propsade jag på en kamin (inte bara därför men det är något jag alltid har saknat sen jag emigrerade norrut)
Vilken tur att jag var envis ......jävlar i helvete vad kallt det är hemma så fort man inte rör sig!
Inatt låg jag med dubbla täcken och då är jag ändå en klimakteriekärring. Imorse satte jag fyr i kaminen med en gång, t o m sambon gnisslade om hur kallt här var och när han la en termometer på ovanvåningen så var där 16?! grader aningens, aningens kallt t o m för en klimakteriekärring som jag.
Nu ska jag ta o bädda ner mig i soffan under en filt och vårda mina operationssår ett tag.

2 kommentarer:

Cici sa...

Intressanta att få höra hur ett sånt där hus kommer att fungera. En kamin är nog alltid bra att ha och borde finnas i alla hus tycker jag.
Jag har gärna svalt i sovrummet när jag ska sova men kanske att 16 grader är i svalaste laget när man ska kliva upp.

Är du sjukskriven nu ett tag framöver?

I min värld sa...

Näe här sjukskrivs inte hur som helst inte :-/ Jag får börja jobba när jag "känner" för det. M a o så får jag vara hemma max sju dagar som vid en vanlig sjukdom. Antagligen för att jag har ett jobb som inte sliter på kroppen i den bemärkelsen.