I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 12 januari 2012

Packning pågår!

Om man som jag lider av förberedelse-noja, då packar man ett par månader veckor innan det är dags att flytta.
För det är precis så jag gör och tillbringar mina kvällar o helger med att sortera o packa. Sambon avgudar är hjärtligt less på min noja. Jag tvingar ju honom att ta en massa jobbiga beslut, om jag ska få slänga skinnjackan från stenåldern som han inte använt på 15 år för att han växte ur den och nu har han växt in i den igen så den är typ fyra nummer för stor.
Snart slutar jag fråga honom och kastar istället för jag misstänker att han vet inte ens att han har grejerna. När jag frågade honom om skinnjackan såg han ut som en fågelholk tills han fick syn på den och utbrast då glatt "Men kolla det är ju min gamla skinnjacka, var hittade du den"? Det var då, just i den stunden som jag ångrade att jag hade frågat honom.
Jag hittar dom mest lustiga saker i vår klädkammare/garage/garderober typ som skinnjackan sen hittade jag hans barns och hans dopklänning med inbroderade namn (näää den ska inte slängas, den har jag packat ner)
Om jag ser något dagsljus i dag ska jag försöka få till en bild från vår ovanvåning med resultatet av min noja...

2 kommentarer:

Cici sa...

Egentligen borde man låtsas att man ska flytta ungefär så där vart femte år bara för att få bort lite barlast och sånt som bara ligger och tar plats.

Gafflan sa...

Många fynd gör man när det renas, både på gott och ont. Så hittar man ju minnen också. :D
Jag har satt upp en lite regel när det gäller kläder att om jag inte använd det på två år så slänger jag det eller lämnar på insamling för jag kommer inte att använda det. :D