I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

torsdag 22 december 2011

Jullov

Jullov har jag fått, lyckades byta bort en dag och lite semester på det så blev helt plötsligt jullovet två dagar längre *hurra*
Idag ska jag hämta sonen på stationen och gör SJ några dumheter så kommer jag personligen kräva att de kör upp honom hit med cykel om det krävs. Jag vill inte ha samma jul som förra året där det var det stort hål på julafton både i rummet och i mitt hjärta. Jo jag vet att han kom några dagar senare men vad hjälpte det på julafton.
I år blir det bara jag o sambon, sonen o svärmor här på julafton, lugnt och skönt med andra ord :-)
På annandagen brakar det loss med alla barn och en extra julafton fast då har jag egenhändigt bestämt att det inte blir någon julmat, med tanke på alla vegetarianer, mjölkallergier och citrusallergier.
Funderar lite på lax och en sen en god efterrätt.
En julklapp har jag redan fått, en av mina vänner, en ung begåvad konstnär tyckte att han hade för mycket tavlor och gav helt sonika mig o sambon en triptyk i julklapp! Det är inte vilken triptyk som helst utan det är en bautastor sådan och då menar jag verkligen stoooor. Den är nog 150 cm hög och varje tavla är 110 bred! Just nu står dom inplastade och lutade mot vardagsrumsväggen men när vi flyttar ska dom upp :-) Hade inte blygheten stoppat mig hade jag nog pussat lite på Martin :-) Vilken present!!
Bild kommer längre ner....

Martins hemsida klicka lite här

Så var det bilden dårå... Nu är detta en bild på det ursprungliga verket, vi har fått de tre mittersta bitarna,
jag får väl försöka rada upp tavlorna en dag o ta en bild på dom. :-)

En God Jul till er alla!

3 kommentarer:

bloggtant sa...

Oj, vilken fin gåva
God jul på dig

Paula sa...

I år har vi ju bättre väder än i fjol, så sonen ska någon komma fram i tid. Vilken julklapp!
Önskar dej en riktigt god och skön jul! <3

Cici sa...

Det gäller att man har en rejäl väggyta till övers för att kunna sätta upp den tavlan! Men vilken gåva!
Det finns egentligen ingen garanti att man kommer fram i tid, oavsett färdmedel, men förutsättningarna verkar ju lovande.