I min värld

I min värld
Mina funderingar över stort o smått

fredag 11 oktober 2013

Fniss

Satt o pratade i telefon med en kompis för nån dag sen och idag kom jag att tänka på när vi var i tonåren och precis hade börjat jobba (jodå vi gjorde sånt i vår ungdom )
Jag jobbade skift på byns lokala fabrik och cyklade alltid till och från jobbet, det var på den tiden det var poppis med kjolar med gummiband i midjan, kjolar i tshirt-material som man gärna sydde själv för att få många i olika färger.
Jag var på väg till eftermiddagsskiftet en vacker sommardag och hade nämnda kjol på mig samt ett litet linne och hööööga sandaletter (man var ju modern och inne samt 17 år). Jag skulle bara in på byns ICA och handla mig en liter yoghurt för att ha något att äta under skiftet. Affären låg mitt i byn och delade lokal med korvholken och där samlades ALLA precis alla under lunchen, speciellt alla yngre snygga och häftiga killar för att få i sig lite käk.
Där kom jag på min gröna cykel iförd kjol, linne och höööööga sandaletter lite nonchalant åkande på ena trampan och skulle hoppa av lite i farten ....... så där snyggt ni vet så att alla kollade på en (speciellt de snyggaste och häftigaste killarna) Sagt och gjort, jag hoppade av lite snyggt när jag sätter ner ena foten för att småspringa de sista stegen känner jag hur fel det blir.....
Ve och fasa, Guuuuuud så pinsamt! Klacken på de höööööga sandaletterna har fastnat i fållen på kjolen, jag sa att det var gummiband i midjan va?
Mitt framför alla de snygga och häftiga killarna (ja alla andra också) åkte min fina kjol elegant ner på halva låren och jag höll på att stå på näsan!
Jag tror jag rodnade över hela kroppen och har nog aldrig fått upp en kjol på rätt plats så fort nångång och försvann in på ICA fortare än kvickt. Sen gick jag nog tre-fyra extravarv inne på affären så att de som hade sett mig hann att försvinna tillbaks till skola och jobb.
Efter det cyklade jag omvägar och såg till att jag ALDRIG hoppade av cykeln i farten igen för skippa de fina hööööga sandaletterna var det aldrig tal om :-)

Inga kommentarer: